onsdag 4 november 2015

Första inlägget!

Hej på er!
Vi är en studiegrupp på 6 personer som går lärarutbildningen på distans via Karlstads Universitet.
Här kommer en liten presentation av oss i studiegrupp 5.

Marielle Carlsson
Jag är 22 år gammal är född och uppvuxen i Årjäng och jobbar på ett fritidshem i Töcksfors (Årjängs kommun). Där har jag jobbat i tre år och då även mycket som vikarie inom skolan. På fritiden är jag målvaktstränare i ett F-01 lag i fotboll. Är själv inte aktiv inom fotbollen p.g.a. en knäskada men hoppas att kunna börja spela så småningom, men tiden ska räcka till också. När jag hinner simmar jag eller är med på cirkelträningar och TRX pass. Annars tycker jag om att resa, läsa böcker, kolla på film och umgås med vänner och familj.


Therese Edberg
Jag är en snart 25 årig tjej som ifrån början kommer ifrån Charlottenberg men nu bor i Sunne. Under sommaren jobbar jag på Mårbacka minnesgård som café ansvarig och på vintern jobbar jag på Ski Sunne där jag jobbar i receptionen. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Lysviks IF. Andra intressen är att umgås med vänner och familj, resa och att shoppa


Mitt namn är Shanli Djalali. jag är 20 år gammal och bor för tillfället i Karlstad. Jag extrajobbar som servitris på helgerna på ett hotell.  På fritiden vill jag helst resa runt jorden,
annars spelar jag gärna TV-spel. Jag har även ett väldigt stort intresse för film och serietidningar, favoriterna är allt inom DC-comics, men allra främst Batman! Utöver det läser jag gärna böcker, helst självbiografer och umgås med familj och vänner.


Lina Pettersson
Jag är 35 år gammal, född och uppvuxen i Karlskoga. I två omgångar de senaste åren har jag arbetat som volontär och rest runt i Mexiko och USA. Utmanande och givande på många vis. Världen är en fantastisk plats att upptäcka! Fritiden brukar fyllas med promenader i skog och mark, träffa kompisar från när och fjärran och fika (15-kaffet är obligatoriskt ;-) ). Jag ser gärna på film, följer diverse tv-serier och tar dagarna som de kommer (que sera, sera - whatever will be, will be). :-) Vid sidan av lärarstudierna jobbar jag deltid som vikarie inom barnomsorgen, vilket jag gjort de senaste två åren. En bra möjlighet att kombinera faktisk yrkesverklighet med det vi studerar till/om.

Det här är jag, Jenny Svedberg...

En tjej på 26 år som bor i Karlskoga där jag är född och uppvuxen. När jag inte är med min familj som består av min man och två barn, älskar jag att få vara kreativ. Det kan vara allt från att sitta i timmar och skriva på olika berättelser på datorn, till att med blyertspennan i handen skapa något på pappret. Musik är också en del av mitt liv, med bara en låt kan min sinnesstämning förändras och även om jag inte kan sjunga eller spela något instrument betyder musiken väldigt mycket för mig.
 Förutom det kreativa älskar jag djur och att få vara kring dem. Mitt starkaste intresse är hästar och har varit det enda sen jag var 6 år, men min hund Agda ligger lika starkt inpå mitt hjärta.
  Jag är en person som alltid vill göra mitt bästa och älskar att utvecklas, men jag kan ändå tycka att förändringar kan vara läskigt och skrämmande. Varje händelse jag möter i mitt liv tar jag först emot med nervositet, innan jag drar in ett djupt andetag och tar ett kliv ut i det okända.

Hejsan!

Jag heter Heba Soliman har fyllt 32 år är ursprungligen ifrån Egypten, föddes i Kairo och flyttade till Sverige när jag var tre år gammal pga att min efterlängtade far fick arbete i egyptiska ambassaden som översättare och tolk. Så jag har fått språk intresset utav min far och intresset för bakning av min mor eftersom hon är bagare.
Men mitt stora A i livet är min lilla familj som har intagit hela mitt hjärta och de består av min make samt mina tre barn i åldrarna 7, 6 samt 2 år.

1 kommentar:

  1. Hej!Trevligt att se att det finns fler i kursen sen har samma intresse, då fotbollen! Marielle, målvaktstränare, jag själv är målvakt i vårt lokala damlag här i Vingåker!

    Ska bli väldigt roligt och lärorikt att följa ert och andras arbete under kursen utifrån dessa bloggar, en kanon idé av lärarna måste jag säga.

    All lycka till er!
    /Elin

    SvaraRadera